A cookie-k segítenek oldalunk egyes funkcióinak működésében. Oldalunk megtekintésével beleegyezel a cookie-k használatába.

Áruház vs. kerékpárszaküzlet

Most azt fogjuk górcső alá venni, hogy miért olcsóbb áruházban kerékpárt vásárolni, mint szaküzletben. Illetve azt, hogy valóban olcsóbb-e?

Az áruházak arra vannak ráállva, hogy minél több terméktípust vonultassanak fel. Ez abból a szempontból jó, hogy mindent megtalálsz egy helyen. Viszont abból a szempontból hátrány, hogy egyikkel sem tudnak professzionálisan foglalkozni. Tehát kijelenthetjük, hogy gyakran nem értenek ahhoz amit árulnak, hiszen nincs meg a szakmai és szerviz hátterük. Ez az egyik irány ahonnan meg lehet közelíteni a dolgot. A másik pedig konkrétan a termékek minősége. Ennek velejárója az, hogy olcsóbbak a szaküzleteknél. De valóban olcsóbbak? Nézzünk rá egy példát.

Adott egy átlagos kontrafékes kerékpár, világítással, sárvédővel csomagtartóval felszerelve. Szaküzletben 42.000Ft, áruházban 33.000Ft-35.000Ft között árulják.

De mi okozza az árkülönbséget??

Ránézésre semmi, de ha jobban megnézzük…

Első dolog a garancia. Mivel az áruház nem szaküzlet ezért nincs szervize sem. Ezért rajta van az általuk eladott kerékpár garancia levelén, hogy vidd el egy szakszervizbe és üzemeltesd be, mert egyébként elveszíti a garanciát. Azt már általában nem közlik a vásárlóval, hogy mennyibe fog kerülni az üzembe helyezés. Szerviztől függően 5.000-7.000Ft. Erre általában szokott jönni kapásból a kérdés, hogy mi kerül ennyibe? Az, hogy meghúznak rajta néhány csavart?

NEM!

Azért kerül ennyibe mert onnantól kezdve a szerviz vállalja a garanciát a kerékpárra! Amivel általában van is probléma elég gyakran. Ha alkatrész kell benne cserélni, akkor azt a szerviz becsomagolja, visszaküldi a gyártónak, kifizeti a postát a munkadíjról nem is beszélve. Tehát mérettől függetlenül visszapostázni egy alkatrészt a gyártónak kb. 1600Ft, tegyük fel dolgozott a szerelő a javítással 1órát, legyen a rezsi óradíj 3.000Ft ez összesen 4500 Ft! És 5.000Ft-ot kért el a beüzemelésért, így már nem is tűnik olyan soknak az a beüzemelési költség igaz?

A kerékpárok minősége tükrözi az alacsony árat. Amin lehet, ilyenkor spórol a gyár, hogy minél olcsóbban tudja adni a kerékpárt. Nem a jó minőségű cseh kontrás agyat teszi a kerékpárba (ami egyébként elnyűhetetlen), hanem az olcsó kínait. Amivel több probléma is van! Az egyik az, hogy első pillanattól kezdve hangos, a másik pedig az, hogy nem szabványos a menetemelkedés a tengelyen. Tehát, ha tönkremegy a menet az anyán akkor macerás beszerezni. Ha zavar az hogy olyan hangja van a keréknek mint egy mákdaráló, akkor venni kell bele egy cseh kontrás aggyal szerelt kereket, ami kb. 6.000Ft. Ha ezeket összeadjuk akkor az 11.000Ft és hozzáadjuk az áruházas bringa árához akkor az 44.000Ft. Arról ne is beszéljünk, hogy a külső gumik egy szezon után kirepedeznek mert ugye ebből is a legolcsóbb került rá. A szaküzletben megvásárolható kerékpár 42.000Ft és a helyszínen beüzemelik neked, nem kell rohangálnod, illetve nem utolsó sorban egy jobb minőségű kerékpárod lehet.

A váltós kerékpároknál ugyan ez a helyzet. Ráteszik a kínai váltót és fogaskereket, illetve a műanyag v-fékeket, aztán hozza az ügyfél, hogy nem vált jól, meg nem fognak a fékek. Erre megmutatjuk neki, hogy működik a shimano váltórendszer meg az alu v-fék. Megkérdezi, hogy mennyibe kerül ezeket kicserélgetni és rájön, hogy sokkal jobban járt volna, ha eleve egy ilyen felszereltséggel rendelkező kerékpárt vásárol.

A legnagyobb parasztvakítás az olcsó tárcsafékes kerékpár! Ilyet soha semmilyen körülmények között ne vegyél! Elmondom, hogy miért!

A tárcsák nem szabványos méretűek, illetve az agyakat a kínaiak úgy oldották meg hogy egy menetre van rátekerve a féktárcsa alu konzolja. Általában ebben a konzolban meg szokott szakadni a menet. Ilyenkor agyat kell cserélni, mert ilyen konzolt nem tudsz venni. Ha agyat cserélsz akkor a szabványos agyra nem lesz jó a kínai féktárcsa, tehát azt is kell venned. Ha véletlenül ez még össze is jön akkor szerencsés vagy egészen addig amíg el nem kopik a fékbetét. Aztán mindenhol azt mondják, hogy ilyet sajnos nem lehet beszerezni. Ezután lecseréled a féknyerget is.

Számoljunk csak egy kicsit a legolcsóbb használható termékekkel:

féktárcsa: 3.000 Ft

agy: 5.000 Ft

munkadíj, küllő: 5.000 Ft

féknyereg: 8.000 Ft

összesen: 21.000 Ft

És még csak egy fékről beszéltünk. A komplett kerékpárokat meg árulják 40.000Ft körül??? Na ezért NEM találsz szaküzletben ennyiért tárcsafékes bringát!

Gyerek kerékpárok buktatói!

Gondolja magában a jóhiszemű vásárló, hogy megveszi olcsón az áruházas gyerekbringát. Mi baja lehet egy gyerekbringának? Semmi… Gondolja. A beüzemelési költség ezekre is érvényes, de nem viszi el beüzemeltetni 5.000Ft ért mert 18.000-20.000Ft ért vette a komplett bringát és meg van róla győződve, hogy nem lesz vele gond. Ekkor jön a pofon! Rá ül a gyerek és nem bírja hajtani. Mi lehet a gond? Elviszi egy szervízbe és közlik vele, hogy a kerékpárt nem lehet javítani, mert minden forgó részén csapágyak helyett műanyag persely van. Ami azért nem jó mert pontatlan és nehéz hajtani, aztán ha egy kicsit elkopik akkor meg mindig le fog esni a lánc és kotyogni fog rajta az összes alkatrész. Tehát gyakorlatilag használhatatlan a termék.

Ezeknek az információknak a birtokában, ha jobban megnézed a szaküzletek árait akkor már nem is tűnnek olyan drágának!

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog