A cookie-k segítenek oldalunk egyes funkcióinak működésében. Oldalunk megtekintésével beleegyezel a cookie-k használatába.

Általános szerződési feltételek

 ÁSZF-ünk letölthető PDF formátumban

 

Elállási/Felmondási nyilatkozat minta letölthető PDF formátumban

 

Szavatosság-kezelési jegyzőkönyv minta letölthető PDF formátumban

 

Jótállási jegy minta letölthető PDF formátumban

 

Panaszfelvételi jegyzőkönyv minta letölthető PDF formátumban

 

kerekparguru.hu

 

A jelen ÁSZF 2 részre oszlik: 1. Kerékpárra vonatkozó szerződési feltételek (egyedi). 2. Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

 

KERÉKPÁRRA VONATKOZÓ SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (EGYEDI)

 

KERÉKPÁR VÁSÁRLÁS UTÁNI VÁSÁRLÓI FELELŐSSÉG ÉS LÉPÉSEK

Ez a fejezet olyan nélkülözhetetlen információkat tartalmaz, amelyek szükségesek a kerékpár átvételhez, közlekedéshez és jótálláshoz. Tudjuk, hogy csábító kihagyni a jelen szerződést de fontos tisztázni, hogy Ön mit várhat el tőlünk, illetve hogy Önnek mit kell tennie kerékpár vásárlás után.

 

A mi egyedüli célunk, hogy a megvásárolt kerékpár működése kapcsán nagyobb megértésre és tudásra tegyen szert. Kérem a szerződést akkor fogadja el, ha Ön megértette, hogy a kerékpár vásárlás együttműködést igényel, a kerékpár összetettségéből kifolyólag.

 

A szállítás miatt csak 99%-os (nálunk a kerék, kormány is benne van) beállítással tudjuk küldeni, ezért Önön múlik, hogy az utolsó simításokat úgy végezze el, hogy biztonságosan működjön. Ehhez az alábbi lépéseket kell betartania:

  1. Átvétel után azonnal csomagolja ki, és nézze meg, hogy tetszik-e a szín, típus, és nincs-e rajta sérülés, amit ritka esetekben a külsős futárcég okozhat. Ha bármi lenne rögtön írjon/hívjon, hogy azonnal megoldhassuk INGYENESEN, de ne kerékpározzon vele még egy métert sem. Ha közlekedés után jelzi az esetleges futár okozta sérülést, már sajnos nem tudunk kezdeni vele semmit, hisz a szállítás okozta sérülés felelősségvállalása, használatba vétel után megszűnik.
  2. Utolsó simítások elvégzése a gyári kezelési útmutató (jótállási füzet) és az ajándék VIP videó “indulás előtti” fejezetei szerint (beleértve az adott videónál lévő írások). A videók, könnyen érthető gyakorlatias tudást adnak. Itt megismerhet engem: https://www.youtube.com/kerekparguru. Ha a videót, jótállási füzetet nem találja, akkor jelezze azonnal e-mailben.
  3. Váltó ellenőrzés: több mint 3 sebességes kerékpár esetében az ülésnél fogva picit meg kell emelnie valakinek a kerékpárt, közben forgassa a pedált körbe-körbe, és a hátsó váltóval váltsuk fel a legnagyobb lánckerékre. Ha a váltó felvált, akkor nem állítódott el szállítás alatt, tehát jól működik. Nagyon-nagyon ritka esetekben előfordulhat, hogy korrigálni kell, de ez könnyen megoldható INGYENESEN, csak írjon nekünk azonnal. 
  4. Ha valami nem optimális, először is nézze meg az ajándékba kapott videókban a “probléma-e vagy sem” fejezeteket. Ha úgy ítéli meg ez után is, hogy valami nem optimális, akkor azonnal vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy gyors megoldást adhassunk. Ne nyúljon hozzá pl. a fékhez, váltóhoz és ne vigye helyi szervizbe, hisz utólag nem lehet kibogozni, hogy valójában mi volt a tényleges probléma, ha volt egyáltalán probléma.

Sajnos vannak szervizek, akik haszonszerzés céljából azt mondják, hogy pl. kell nyomatékkulcs a kerékpár csavarjainak meghúzásához egy félmillió Ft alatti kerékpár esetében, vagy, hogy “mennyi mindent nem szoktak beállítani” (általánosan minden webshopra értik).

Megtörtént, hogy egy helyi szerviz azonnal lecserélte az új gyári belsőket mondván, hogy “rosszak”, és állította, hogy a külső gumi is a forgás iránynak ellentétesen volt felszerelve. Nem tudta ez a szerviz, hogy videóval rögzítettük a kerékpárokat küldés előtt. Így bizonyítékul becsatoltuk a vásárlónak a felvételeket, miszerint a belső felvoltak pumpálva, és látszott a külsőn a jó irányt mutató jelzés is. A vásárló furcsállotta is, hogy nem kapta meg az állítólagos “rossz” belsőket, és mikor oda vitte a kerékpárt, a belsők sem voltak leeresztve.

Másik eset miszerint 6000 Ft-ot akart elkérni egy szerviz mondván nyomaték kulccsal kell meghúzni a csavarokat (nem kell ilyen kulcs és a kerékpárhoz kapott oktató videónkban megérti, hogy miért nem). Még ha igaz is lenne, pár csavar meghúzása nem 6000 Ft.

Mi ellenőrző listák (csekklista) alapján üzemeljük a kerékpárokat, hogy a hibázásokat kizárjuk. De tételezzük fel, hogy a szerelőnk annyira szerelmes, hogy véletlen mégis előfordul, hogy egy pont kimarad (csak tételezzük fel). Ilyenkor csak ezért az 1 dologért kellene pénzt elkérni. Segíteni szeretnénk és felvállaljuk a felelősséget tetteinkért de optimális megoldást csak abban az esetben tudunk adni, ha Ön is segít nekünk azzal, hogy betartja a fent leírt egyszerű lépéseket.

  1. Ha minden rendben, mehetünk kerékpározni. Jó tudni: mivel mi állványba téve állítjuk be a kerékpárt, így ritkán előfordulhat, hogy terhelés alatt picit másként működik. Ez finom hangolással korrigálható. Mi nem próbáljuk ki a kerékpárt a szabadban, mert abban a pillanatban, már látszana rajta a használat.

 

VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS

 

A vásárlónak törvény adta joga, hogy indoklás nélkül elálljon a vásárlástól, ha valami nem tetszik. Kerékpár vásárlástól való elállás vagy csere esetében tisztában kell lenni azzal, hogy a kerékpár egy közlekedési eszköz. Már kicsi kerékpározás után is látszódni fog a használatbavétel a fékbetéten (a fékbetét nyomot hagy a felnin, amit már nem lehet eltüntetni), felni/tárcsafék fékezési felületén, pedálon, külső gumin, lánckeréken. Poros lesz a külső gumi, lánc stb. és így már újként a kerékpár nem eladható. Kerékpározás után, valószínűleg már csak értékcsökkentett áron tudjuk visszavenni (bővebb infó az “Elállás joga” fejezetben).

 

ORSZÁGOS INGYENES JÓTÁLLÁSOS HÁZTÓL-HÁZIG SZERVIZ

 

Ha előfordul, hogy jótállásos probléma keletkezik, akkor a kerékpárt jótállási időn belül INGYENESEN futárcéggel elszállíttatjuk, megjavítjuk és visszavitetjük a kerékpárt. Hogy mi jótállásos és mi nem, a “Jótállás kerékpárra” fejezetnél találja. Javaslom őrizze meg a csomagolást, hisz ha visszaszállításra kerülne a sor, akkor Önnek gondoskodni kell a visszacsomagolásról (a visszacsomagolást videóval segítjük). Csepel márkájú kerékpár esetében olvassa el a Csepel szervizhálózat feltételeit: https://www.kerekparguru.hu/csepel-kerekpar-szerviz

 

MIKÉNT KÜLDJÜK A KERÉKPÁRT?

 

Minden üzlet beállítás nélkül kapja a kerékpárt a gyártótól, így a beállítás ránk üzletekre maradnak. A futárcégek úgy szállítják a kerékpárt, hogy kormány el van forgatva, a pedál nincs beletéve, és a gyerek kerékpárnál az oldal kerék nincs rajta. Az Ön felelőssége, hogy az alábbiakat megoldja: kormány/kormányszár/pedál meghúzás; személyre szabott beállítás (ülés állítás/húzás kormány/fékkar/váltókar szög állítás); gyerek kerékpár oldalkerék felrakás/meghúzás; egyes kiegészítők felszerelése pl. kosár. Az ajándék videók sok magyarázatot adnak a kormányhoz/pedálhoz, hogy NE legyen akadály annak, akitől nem áll távol egy csavar meghúzása. Amire szüksége lehet: 12-15 villáskulcs, 4-6 imbuszkulcs, ha szeretne tőlünk szerszámot vásárolni, jelezze a rendelés megjegyzésnél.

 

VÁZ GARANCIA REGISZTRÁCIÓ

 

Egyes gyártók kibővített jótállást adnak a vázra. Ilyenkor önnek a vásárlást követően blokkal, vagy számlával, a gyártó oldalán be kell regisztrálni, mert előfeltétele a kibővített jótállásnak. Mivel csak az első tulajdonos regisztrálhatja a jótállást, ezért csak az után regisztrálja be, ha végleg eldöntötte, hogy a kerékpárt megtartja és nem áll el a vásárlástól. Regisztrált kerékpárt nem tudunk visszavenni.

 

A regisztráció határideje van ahol 20 nap múlva lejár a számla kitöltéséhez képest, ezért időben informálja magát. Az alábbi márkáknál kell regisztrálni (ha a link nem működik, keresse fel a gyártó honlapját és ott megtalálja a regisztrációt):                                              

Merida: https://bikefun.hu/register                                                             

Gepida: https://gepida.hu/hu/kerekpar-regisztracio                                                                                

Kellys: https://www.kellysbike.com/hu/warranty-hu#

Kross: https://kross.eu/en/lifetime-warranty , https://kross.eu/en/warranty  

 

JÓTÁLLÁS KERÉKPÁRRA

Fontos: Mindig győződjön meg, hogy az itt leírtakhoz képest milyen követelményeket állít az adott márka használati útmutatója is (jótállás füzet), hisz azok is mérvadók. A jótállási feltételek átlagos kerékpárra/kerékpározásra vonatkoznak (nem versenyzés/DH/Freeride/ugratás).

NEM JÓTÁLLÁSOS

Javaslat: az alábbi pontokra probléma megelőzési célból tekintsen, amit elkerülhet a használati útmutatóban és az általam adott ajándék videók betartásával.

 

  1. NEM MEGFELELŐ KARBANTARTÁS

 

-       Lánc olajozáskor a koszt bevihetjük a szabadonfutóba, amitől elkezdhet kattogni.

-       Lánc olajozáskor a por fellazul és a láncszemek közé kerülve folyamatos daráló érzés fog jelentkezni a talpunk alatt.

-       Ha ápolószerek, mosás, vagy kerékpározás közben összeszedett szennyeződések miatt fékezésnél a tárcsafék elkezd erősen visítani és/vagy közben elmegy a fékerő - kivéve, ha a fékfolyadék eresztése okozza a gondot.

 

  1. MECHANIKAI (külső erő hatására történő) SÉRÜLÉS ÉS RENDELTETÉSTŐL ELTÉRŐ HASZNÁLAT

 

-       Hátsó láncváltó elhajlik, letörik. Ez a legsérülékenyebb pontja a kerékpárnak, így ez a jelenség sokszor a kerékpáros tudta nélkül történik. Külső erőhatás: Pl. a kerékpárt lefektetjük úgy, hogy a hátsó váltó leérjen a földre; neki támasztanak egy másik kerékpárt; közös/nyilvános kerékpár tárolóba neki nyomódik valami; ütközés; felkap a váltó egy nagyobb faágat; a hátsó kereket kivesszük (pl. belső/külső csere stb.), és a váltóra tesszük le a kerékpárt; stb. Normál kerékpározás közben valójában a hátsó váltó nincs kitéve terhelésnek, hisz a célja csupán a láncot feszíteni és a láncot arrébb tenni váltásnál, épp ezért nem vezethető vissza az itt említett probléma gyártási hibára. Az első váltót nem szokta mechanika sérülés érni, mert védett helyen van, és ugyanabból az anyagból van mint a hátsó váltó, így nem is szokott meghajolni.

-       Kerék eldeformálódik pl. erős ütés következtében, ugratás, padkáról leugrás, padkának vagy nagyobb döccenőbe hajtunk; nagyobb súllyal ülünk a kerékpáron a megengedett terheléshez képest.

-       A nyeregvázcső a tetejétől számított 10 cm-en belül eltörik/megreped (a megengedettnél jobban kihúzott nyeregcső miatt történik)

-       Hajtómű/lánctányérjai elhajolnak. Hasonló a jelenség, mint a hátsó váltó esetében. A hátsó lánckereket nem szokta mechanika sérülés érni, mert védett helyen van, így nem is szokott meghajolni.

-       Első villa hajlás

 

  1. PEDÁLOK HELYTELEN RÖGZÍTÉSE HÁZILAG

 

-       Ha a pedált nem az előírásnak/elmondottaknak megfelelően rögzítjük (felcseréljük a jobbost a balossal, ferdén tekerjük bele, nem a kellő erővel húzzuk meg), akkor a pedál már pár km után fellazul megsértve közben a hajtókar és pedál menetét. Ekkor már hiába húzunk utána, ki fog tekeredni ismét, még jobban megsértve a menetet. Ha a pedál menet gyári hibás lenne, akkor nem tudnánk meghúzni a megfelelő erővel, hisz csak körbe-körbe forogna a pedál tengelye, épp ezért ha pedálok előírtan a helyükön vannak, egyenesen vannak bele kapatva és megtudtuk húzni a megfelelő erővel, akkor nem fog kilazulni.                                                   Tipp: nem mindegy, hogy milyen villáskulccsal húzunk: legyen erős, nem kopott, és kézzel jól megfogható (ha kell fogjuk meg ronggyal, a nagyobb erőkifejtés végett).                                                     

 

  1. HIBA ÉSZLELÉSÉNEK FIGYELMEN KÍVÜL HAGYÁSA 

 

-       Ha a kerékpáron tapasztalunk bármilyen nem optimális működést vagy fellazúlást valamilyen alkatrésznél, és tovább közlekedünk vele, amitől további károk keletkeznek. Pl. 6 hónapon túli hajtókar fellazulásból származó megtágulás; ha a pedál fellazul menet közben, akkor többnyire érezni lehet hajtás közben, hogy valami nincs rendben a talpunk alatt, ekkor azonnal le kell szállni, mert a menet tönkre fog menni. Ebben az esetben saját magunk ne húzzunk utána, és ne közlekedjünk vele, addig míg az eladóval nem lett egyeztetve a további teendő kapcsán. 

 

  1.  TERMÉSZETES ELHASZNÁLÓDÁS

 

-       Pl. csapágy/külső gumi/fékbetét/lánckerék kopás, láncnyúlás. Jó tudni: a természetes kopást az alábbiak befolyásolják: megtett km, út minősége, út szintkülönbsége, karbantartás, időjárás, felhasználási terület, kerékpáros súlya táskával együtt, váltó helyes használata.

 

  1. KÜLSŐ/BELSŐ GUMIKÖPENY

 

-       Belső: Szúrásos, vágásos defektre nincs jótállás, de kivételt képez: ha vásárlástól számított 3 hónapon belűl a szelepnél/toldásoknál ereszt, vagy nem a futófelület környékén ereszt, hanem belül a felniszalagnál, vagy használatba vétel előtt leeresztett bármilyen oknál fogva.

-       Külső: ha vásárlástól számított 3 hónapon túl repedések, elöregedések jelei láthatók, bármilyen oknál fogva. 

 

AMIT A MI CÉGÜNK MEGJAVÍT JÓTÁLLÁSBA

 

  1. HAJTÁS: Középcsapágy lazulás, kattogás, kotyogás; középtengely törés; Alumínium pedál kattogás/szorulás/törés; műanyag pedál szorulás/ kattogás; hajtókar törés; hajtókar utánhúzás; 6 hónapon belüli hajtókar megtágulás; racsni/kazetta törés, vagy ha tekerés közben nem hajtódik a kerékpár; láncszakadás;

 

  1. VÁLTÁS: váltók állítása; első váltó törés; hátsó váltó törés/hajlás, amennyibe elől is van váltó, és az első váltó is eltört/elhajlott a hátsó váltóval egyszerre; váltókar belső meghibásodás.

 

  1. FÉK: hidraulikus tárcsafék: ereszti a fékfolyadékot/szorul a fék; fékkar/féktest belső meghibásodás; féktest külső meghibásodás a fékbetét kivételével. V-fék/patkófék: állítás/rugó gyengülés, vagy törés.                                                  Kontrafék: bármilyen hiba vagy kopás esetében javítjuk.

 

  1. VÁZ/VILLA: váz hajlás/törés/repedés, kivéve ha a nyeregvázcső megreped a tetejétől számított 10 cm-en belül a megengedettnél jobban kihúzott nyeregcső miatt; villa törés; kerékpár két nyomon fut (ide tartozik az is, ha csak a keréken kell korrigálni).

 

  1. KERÉK/BELSŐ/KÜLSŐ: tengely törés; küllőzés/centírozás, kivéve ha mechanikai sérülés van; gyorszár törés/hajlás/elromlás; küllőanya kiszakadása a felniből; felni repedés/törés; kazettatest bármilyen meghibásodása; a belső a vásárlástól számított 3 hónapon belül a szelepnél/toldásoknál ereszt vagy nem a futófelület környékén ereszt, hanem belül a felniszalagnál, vagy a belső használatba vétel előtt leeresztett bármilyen oknál fogva; ha a külsőn vásárlástól számított 3 hónapon belűl repedések, elöregedések jelei láthatók, bármilyen oknál fogva;

 

  1. KORMÁNYZÁS: kormány/kormányszár törés, hajlás, repedés; kormánycsapágy bármilyen meghibásodása.

 

  1. KIEGÉSZÍTŐ: csomagtartó és kitámasztó törés/hajlás

 

 

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

 

Jelen dokumentum (továbbiakban: ÁSZF) a SZELLŐ Bt. (továbbiakban: Szolgáltató, vállalkozó) és a Szolgáltató által a www.kerekparguru.hu weboldalon (továbbiakban: weboldal, webáruház, webshop) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (továbbiakban: Ügyfél, fogyasztó, felhasználó, megrendelő), együttesen: Felek jogait és kötelezettségeit tartalmazza.

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (www.kerekparguru.hu ) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: www.kerekparguru.hu/aszf_77 és letölthető az alábbi linkről: www.kerekparguru.hu/ASZF-kerekparguru.pdf

 

1. Szolgáltató adatai:

A szolgáltató neve: SZELLŐ Bt.

A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 4400 Nyíregyháza Szalag út 33.

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@kerekparguru.hu

Cégjegyzékszáma: 15-06-080913

Adószáma: 25640737-2-15

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Nyíregyházi Törvényszék Cégbírósága

Bankszámlaszám: 68800109-10006540-00000000

Telefonszáma: +36-70-363 3742; 0642-411-608

Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-61162/2012.

A szerződés nyelve: magyar

 

A tárhely-szolgáltató neve: Shoprenter.hu Korlátolt Felelősségű Társaság

Postai cím: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

Székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

Telefon: (1) 234-5012

A tárhely-szolgáltató e-mail címe: info@shoprenter.hu

A tárhely-szolgáltató weboldala: www.shoprenter.hu

 

Kerékpárbolt és szervíz nyitva tartása: Hétfőtől - péntekig 09:00 - 18:00; Szombaton 09:00 – 13:00

 

2. Alapvető rendelkezések:

2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

 

2.2. A jelen Szabályzat 2017. november 6. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

 

2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére.

 

2.4. A www.kerekparguru.hu domain név alatt található webshop Magyarországon működik; karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért az Ügyfelek kifejezetten tudomásul veszik, hogy az Ügyfél és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Vitás kérdésekben az Ügyfél és a Szolgáltató aláveti magát a Nyíregyházi Járásbíróság, törvényszék hatáskörébe tartozó ügyekben a Nyíregyházi Törvényszék kizárólagos illetékességének (alávetéses illetékesség).

 

2.5. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

 

3. Regisztráció/vásárlás:

3.1. A kerekparguru.hu oldalon vásárlásához nem szükséges regisztráció, azonban visszatérő vásárlóknak a regisztráció megkönnyíti a vásárlást, illetve lehetővé teszi a rendelés státuszainak nyomon követését.

 

3.2. Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.

 

3.3. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

 

3.4. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

 

3.5. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

 

3.6. A hibásan rögzített adatok megváltoztatására, bejelentkezés után, a Adatmódosítás menüpontban van lehetőség. Aktív rendelést érintő adatok módosítására az Ügyfélszolgálati telefonszámokon 0642 451 263, vagy központi e-mail címünkön info@kerekparguru.hu van lehetőség.

 

4. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre:

4.1. A webáruház kerékpárokat, kerékpár kiegészítőket, alkatrészeket és ruházatot forgalmaz. A megvásárolható termékek köre a fenti legördülő főmenüben és az oldalsó menüben is megtalálhatóak.

 

4.2. A megjelenített termékek online, illetve személyesen az üzlethelyiségben, rendelhetők meg. A személyesen, üzleteinkben történő vásárlás nem minősül távollévők között megkötött szerződésnek, így nem tartozik jelen ÁSZF hatálya alá. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

 

4.3. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

 

4.4. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

 

4.5. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

 

4.6. Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

 

5. Rendelés menete:

5.1. A fejlécben, illetve a baloldalon lévő menüből válassza ki az Önnek megfelelő kategóriát.

5.2. Ha megvan a kategória, ezen belül a felsorolásból válassza ki a terméket a képre vagy a termék nevére kattintva!

5.3. A termék oldalán kattintson a "Kosárba rakom" gombra, a darabszám megadásával, ha egynél többet rendel.

5.4. Ezután fent a fejlécben megnézheti a kosár tartalmát.

5.5. Ha fent a kosár linkre kattint, módosíthatja a rendelését: a darabszámot, vagy akár törölheti is, ha mégsem a megfelelőt kattintotta volna be. Amennyiben már nem változtat a kosár tartalmán, kattintson a „Tovább a pénztárhoz” linkre!

5.6. Itt választhat, hogy regisztrációval, vagy anélkül folytatja a rendelést.

5.7. Ha már minden adatot megadott az űrlapon /teljes név, telefonszám, e-mail cím, szállítási, illetve számlázási cím, szállítási, valamint fizetési mód/, olvassa át az ÁSZF-et! Ha megértett mindent, magára nézve elfogadta és egyetért ennek tartalmával, akkor pipálja be a rubrikát, és kattintson a "Megrendelés" gombra!

5.8. A megrendelésről visszajelzést kap e-mailben. A rendelés feladása után egy automatikus e-mail megy a rendelés beérkezéséről és (később) egy a várható szállítási időpontról, melyben után követni tudja feladott csomagját. A telefonos egyeztetéshez az ügyfélszolgálatot hívja: (42) 411 608. Tehát a rendelése feldolgozásáról folyamatosan értesítést kap e-mailben a teljesítés napjáig. A beérkező rendelést 24 órán belül feldolgozzuk.

 

5.8.1. Fizetési módok:

5.8.1.1. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely forintban értendő és (ha nincs külön jelölve) az általános forgalmi adót tartalmazza. A csomagolás és kiszállítás (fuvardíj, postaköltség) költségeiről az 5.8.2. pont alatt adunk tájékoztatást.

5.8.1.2. A kerekparguru.hu oldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát fenntartjuk azzal, hogy a módosítás a kerekparguru.hu oldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.

 

 

5.8.1.3. A következő képen tud nálunk fizetni:

5.8.1.3.1. Banki átutalással: 68800109-10006540-00000000 Szabolcs Tak. Szöv.

5.8.1.3.2. Cetelem online árú hitellel https://www.kerekparguru.hu/cetelem-online-aruhitel-86

5.8.1.3.3. Utánvétesen (ebben az esetben a futárszolgálatos munkatársnak kell fizetnie a csomag megérkezésekor készpénzben)

5.8.1.3.4. Személyesen üzletünkben a 4400 Nyíregyháza, Szalag út 33 szám alatt

5.8.1.3.5. Online bankkártyás vásárlás, azonnali fizetési lehetőség Barionnal

 

5.8.2. Szállítási költség:

5.8.2.1. A kerekparguru.hu csomagküldő webáruház. A megrendelt termékeket a Magyar Posta szolgáltatásával küldjük el. Futárszolgálatunk címe, elérhetősége: Magyar Posta Zrt., 1138 Budapest, Dunavirág u. 2-6.,e-mail: ugyfelszolgalat@posta.hu, Telefonszám: +36 1 767 8200.

5.8.2.2. A rendelések kiszállítási díját honlapunk automatikusan számítja, így Ön mindig pontosan tudja, mennyit kell fizetnie a rendelt áruért. Minden termék mellett megtalálja a pontos szállítási költséget. Azt is ha van, illetve azt is ha ingyenes a termék kiszállítása.

5.8.2.3. A Magyar Posta szolgáltatásaival szállítunk melynek díjai a következőek:

  1. Kerékpárok esetében: 0 Ft
  2. Kiegészítők, szerszámok esetében, 0 Ft - 30.000 Ft-ig a szállítási díj: 1500 Ft
  3. Kiegészítők, szerszámok esetében 30.001 Ft-tól a szállítási díj: 0 Ft

5.8.2.4. A megrendelt terméket - az Ügyfél előzetes jelzése alapján, melyet az online vásárlás során megjelölhet - személyesen is átveheti a Vállalkozás átvevőhelyén: a 4400 Nyíregyháza, Szalag út 33. szám alatt. Ilyen esetekben a vásárlást az áru értékén felül semmilyen kiszállítási díj nem terheli.

5.9. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.

5.10. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza. A garancia érvényesítés feltétele a számla bemutatása. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

5.11. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

5.12. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

5.13. Tájékoztatjuk fogyasztót, hogy a megrendelés elküldése fizetési kötelezettséggel jár.

 

6. A megrendelések feldolgozása és teljesítés:

6.1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

 

6.2 A rendeléseket érkezési sorrendbe dolgozzuk fel. Ez esetben előfordulhat, hogy az Ön által rendelt termék elfogy készletünkről. Ebben az esetben, ha elfogy raktárkészletünkről a megrendelt termék, úgy a gyártótól rendeljük be, de mivel egész Magyarország egész kerékpár boltja ugyan azon gyártótól rendel, ezért előfordulhat, hogy a termék az Ő raktárkészletükről is elfogy. Ha ez így történne, akkor ajánlunk Önnek hasonló árban, illetve felszereltséggel megegyező kategóriájú kerékpárt. Igyekszünk minden tudásunkkal az Ön igényeit kielégíteni, hogy elégedett vásárlóként távozzon oldalunkról.

 

6.3. Rendelését 4 - 8 munkanap alatt feladjuk a futárnak (kivéve a hétvége és az ünnepek). A futár 2 munkanap alatt szállít. Ha módosítás történik a rendelelésbe, akkor onnantól számítjuk a szállítási időt. Amennyiben a termék nincsen készleten vagy külső raktárban van és emiatt a szállítási idő változik jelezzük.

 

6.4. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles. A tulajdonjog a vételár kifizetésével (banki utalásnál a Szolgáltató bankszámláján való jóváírásával) száll át a vevőre.

 

6.5. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a termék vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a terméket. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.

 

6.6. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, a felek eltérő megállapodásának hiányában, az eladó (jelen ÁSZF szerint: Szolgáltató) a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a vevő (Felhasználó) rendelkezésére bocsátani a dolgot.

 

6.7. Az Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.

 

6.8. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha

a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy

b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

 

6.9. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.

 

7. Elállás joga

7.1. Tájékoztatjuk, hogy a 45/2014 (II. 26.) Korm. rendeletben foglalt elállási jog csak azon vásárlókat illet meg, akik a Ptk. szerint fogyasztónak minősülnek. A Ptk. 8:1. § (1) bekezdésének 3. pontja szerint „fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.”

1.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

1.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

1.3. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

1.4. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.

1.5. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

1.6. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

 

1.7. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát

a, a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b, olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c, romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

d, olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

e, olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

f, olyan alkohol tartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

g, olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

h, lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

i, hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

j, nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

k, lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

l, a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

 

1.8. Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.

 

1.9. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

 

1.10. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.

 

1.11.  Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.

 

1.12. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.

 

1.13.  A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

 

1.14.  A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

 

1.15.a.  Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.

 

1.15.b. Azt tudni kell kerékpár vásárlástól való elállás vagy csere esetében, hogy a kerékpár egy közlekedési eszköz, és ha kivisszük a szabadba, akkor már kicsi közlekedés után is látszódni fog a használatba vétel a fékbetéten, felnin, vagy tárcsafék fékezési felületén, pedálon, külső gumin, lánckeréken. Pl. a fékezéssel a fékbetét nyomot hagy a felnin, amit már nem lehet eltüntetni. Mindemellett még ha kicsit is, de már poros és koszos lesz a külső gumi, lánc stb. Ettől kezdve már újként a kerékpárt sajnos nem lehet eladni.

 

1.15.c Kerékpár elállásnál vagy cserénél a vásárlónak milyen költségekkel kell számolnia? – Visszaszállítási díj. – Ha már kicsit mentünk vele (még ha csak az udvarban is), akkor a használatból eredő értékcsökkenés és helyreállítás, hisz ez már szükségestől eltérő kezelés. Fentebb kifejtettük, hogy miként győződjön meg arról, hogy az Ön számára megfelelő lesz-e a kerékpár. – Ha már kicsit mentünk vele (még ha csak az udvarban is), akkor a használatból eredő tisztítási és szerelési munkadíj. – Ha a hozzánk visszaérkezett kerékpár megvan karmolódva vagy sérülve, vagyis nem úgy kapjuk meg, mint ahogyan tőlünk lett átvéve - független attól, hogy szállítás közben vagy otthon karmolódott össze. Sajnos pontos összeget csak az után tudunk megadni, ha a kerékpár már visszaérkezett hozzánk, és mi átvizsgáltuk az állapotát.

 

1.15.d. A küldő (ez esetben a vásárló) felelőssége, hogy jól becsomagolja a kerékpárt. Ha a kerék vagy kormány kiszerelt állapotban van, akkor kerék tengelye vagy a kormányból kiálló fém részek megkarcolhatják a vázat, ha a váz mellé van téve. Az nem elég, ha egy kartonpapírt a kiálló fém és váz közé teszünk, ugyanis a mozgatástól könnyedén át fog szakadni a papír. Gondosan rögzíteni kell a kiálló fém alkatrészeket, hogy ne kerülhessenek még véletlenül sem a vázhoz. Pluszban, több vastag karton papírt kell erősen rögzíteni a vázhoz, hogy a papírok ne mozdulhassanak el, szabad utat hagyva ezzel a karmolódás veszélyének. Ha javasolhatom, még jobban csomagolja be, mint ahogyan mi küldtük, és akkor nagy valószínűséggel már rendben lesz minden. De a VIP videókban, amelyek a kerékpárhoz járnak, mindent megmutatok a csomagolással kapcsolatban.

 

1.15.e. Tehát az elállás vagy csere keretein belül visszaküldött kerékpárnak az alábbi feltételeknek kell megfelelnie, hogy a teljes vételárat visszafizethessük: sértetlen, hibátlan, karcolásmentes, tiszta és szennyeződéstől mentes, a hozzá adott kiegészítőket visszakapjuk hiánytalanul-sértetlenül és a kerékpár kinti használat mentes legyen.

 

1.16. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

 

1.17. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, futárszolgálat segítségével vagy személyesen a boltba történő leadással juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.

 

1.18. Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Fogyasztót terheli!

 

1.19.  A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

 

1.20.  Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

 

1.21. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

 

1.22. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

 

1.23.  Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.

 

1.24. Elállási jog gyakorlásának a menete:

 

1.24.1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.

 

1.24.2. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.

 

1.24.3. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.

 

1.24.4. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

 

1.24.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

 

8. Jótállás, szavatosság

Hibás teljesítés

A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

 

Kellékszavatosság

8.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

8.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

8.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

Felhasználó köteles a hibát annak felfedezését  haladéktalanul  közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

8.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

8.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

Termékszavatosság

8.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

8.7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

8.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

8.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

8.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

 

8.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

Jótállás

8.12. Milyen esetben élhet fogyasztó a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó fogyasztónak minősül. Az alábbi linken érhetőek el azok a termékek, ahol kötelező jótállást biztosítani:

https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor

 

8.13. Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

8.13.a  A jótállási idő „sávossá” válik a termék árától függően

 

2021. január 1-jétől a kötelező jótállás alá tartozó termék árától függ, hogy hány év jótállás jár. A jótállási idő a termék árától függően 1 év, 2 év vagy 3 év lehet.

 

Ha a kötelező jótállás alá eső termék ára 10 000 Ft – 100 000 Ft közé esik, 1 év jótállás vonatkozik a termékre.

Ha a kötelező jótállás alá eső termék ára 100 001 Ft – 250 000 Ft közé esik, 2 év jótállás vonatkozik a termékre.

Ha a kötelező jótállás alá eső termék ára a 250 000 Ft-ot meghaladja, 3 év jótállás vonatkozik a termékre.

 

8.13.b. Egyértelművé válnak a javítással kapcsolatos határidők

 

A) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék első alkalommal hibásodik meg és a terméket értékesítő vállalkozás vagy a szerviz megállapítja, hogy a termék nem javítható, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által   bemutatott, a termék árának megfizetését  igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a vásárló részére.

 

B) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék meghibásodik és a terméket értékesítő vállalkozás vagy a szerviz megállapítása szerint a termék javítható, akkor a vállalkozásnak a korábbi szabályoknak megfelelően ezután is törekednie kell a termék 15 napon belüli javítására. Ha a javítási idő a 15 napot  meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót legkésőbb a 15. napon tájékoztatni köteles a javítás várható időtartamáról. Ennek célja, hogy a vásárló tudja azt, hogy meddig kell a terméket nélkülöznie. A tájékoztatást a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvételi igazolásra alkalmas más módon kaphatja meg legkésőbb a javításra átadástól számított 15.napon. A vállalkozás tájékoztatási kötelezettségének megvalósulását a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi.

 

C) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó terméket 30 napon belül nem tudja megjavítani a vállalkozás/ szervíz, akkor a vállalkozás 8 napon belül cserélni köteles a terméket, tehát a fogyasztó egy új terméket kap. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a fogyasztó (vásárló) részére.

 

D) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék a harmadik javítást követően újból meghibásodik, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket, tehát negyedik alkalommal már nem ragaszkodhat a javításhoz a vállalkozás. A háromszori javítás nem ugyanazon hibára vonatkozik. Tehát nem azt értjük rajta, hogy a termék háromszor ugyanazt a hibát produkálja pl.: 3-szor elromlik a kapcsoló, hanem 3-szori hiba függetlenül attól, hogy összefüggnek-e, pl.: elromlik a kapcsoló, rossz a motor, kiszakad a vezeték

 Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a fogyasztó (vásárló) részére.

 

E) A jótállás időtartama a 2021. január 1-jét követően vásárolt, kötelező jótállás alá tartozó termékek esetében meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta, azaz amíg a hibás termék a vállalkozásnál, vagy a szerviznél javítás alatt van. Így elkerülhető, hogy miközben a javítási idő alatt nem tudja használni a vásárló a terméket, lejár a termékre vonatkozó jótállási idő. Ez elsősorban a jótállási idő végéhez közeledve meghibásodott termékek esetén lehetséges.

 

8.13.c A jótállás érvényesítéséhez nem kell a csomagolást megőrizni

A 2021. január 1-jétől érvényes szabályok egyértelműen kimondják, hogy a jótállási igény érvényesítésének nem feltétele a termék csomagolásának megőrzése.

Azonban fontos, hogy megőrizze azt a csomagolást amiben küldjük a kerékpárt, hisz ha visszaszállításra kerülne a sor, akkor ugyanebbe vissza kell csomagolnia.

 

8.13.d Hova viheti a fogyasztó a terméket, ha a vásárlást követően meghibásodott?

A 2021. január 1-jétől vásárolt, kötelező jótállás alá tartozó termékek esetében a jótállási igény érvényesítésének helye lehet a vállalkozás székhelye, telephelye, fióktelepe és a javítószolgálat is. A fogyasztó döntheti el, hogy melyikhez fordul kijavítás iránti igényével.

Amennyiben a vállalkozással nem tudja rendezni a vitát a fogyasztó, úgy a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatalhoz, valamint a békéltető testülethez fordulhat a fogyasztó. További információk az alábbi linken: https://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/#/hova_fordulhatok

 

8.14. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

8.15. Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.

 

8.16. Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

 

8.17. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

 

9. A szavatossági igény esetén történő eljárás

 

9.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.

 

9.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

 

9.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

 

9.4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

 

9.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

 

9.6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

 

9.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

 

9.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

 

9.9. Egyéb feltételek:

 

9.9.1. A jótállás nem vonatkozik a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkra.

 

9.9.2. A jótállás nem vonatkozik továbbá az olyan külső behatásokra (törés, horpadás, deformálás, stb…), mely a nem rendeltetésszerű használatra vezethető vissza.

 

9.9.3. A nem gyári tartozékot és alkatrészt csak saját felelősségre használjon. Az ebből adódó károkért felelősséget nem vállalunk.

 

9.9.4. A hibás termék visszajuttatásának költsége a vevőt terheli.

 

9.9.5. A jótállás igénybevételéhez a termék összes tartozékára és a teljes csomagolásra szükség van.

 

10. Vegyes Rendelkezések

 

10.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

 

10.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

 

10.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

 

10.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

 

11. Panaszkezelés rendje

 

11.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

 

11.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

 

11.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

 

11.4. Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

 

11.5. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu

 

11.6. A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500

Fax száma: (76) 501-538

Név: Mátyus Mariann

E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;

 

Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

Telefonszáma: (72) 507-154

Fax száma: (72) 507-152

Név: Dr. Bodnár József

E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

 

Békés Megyei Békéltető Testület

Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775

Fax száma: (66) 324-976

Név: Dr. Bagdi László

E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

Fax száma: (46) 501-099

Név: Dr. Tulipán Péter

E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;

 

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Fax száma: (1) 488-2186

Név: Dr. Baranovszky György

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

 

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

Fax száma: (62) 426-149

Név: Dékány László, Jerney Zoltán

E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

 

Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Fax száma: (22) 510-312

Név: Kirst László

E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;

 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217

Fax száma: (96) 520-218

Név: Horváth László

E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Telefonszáma: (52) 500-749

Fax száma: (52) 500-720

Név: Dr. Hajnal Zsolt

E-mail cím: info@hbkik.hu;

 

Heves Megyei Békéltető Testület

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

Fax száma: (36) 323-615

Név: Pintérné Dobó Tünde

E-mail cím: tunde@hkik.hu;

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610

Fax száma: (56) 370-005

Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit

E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

Fax száma: (34) 316-259

Név: Dr. Rozsnyói György

E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

 

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Telefonszám: (32) 520-860

Fax száma: (32) 520-862

Név: Dr. Pongó Erik

E-mail cím: nkik@nkik.hu;

 

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.

Telefonszáma: (1)-269-0703

Fax száma: (1)-269-0703

Név: dr. Csanádi Károly

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

 

Somogy Megyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

Fax száma: (82) 501-046

Név: Dr. Novák Ferenc

E-mail cím: skik@skik.hu;

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180

Fax száma: (42) 311-750

Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

 

Tolna Megyei Békéltető Testület

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefonszáma: (74) 411-661

Fax száma: (74) 411-456

Név: Mátyás Tibor

E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

 

Vas Megyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356

Fax száma: (94) 316-936

Név: Dr. Kövesdi Zoltán

E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.

Telefonszáma: (88) 429-008

Fax száma: (88) 412-150

Név: Dr. Óvári László

E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

 

Zala Megyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-513

Fax száma: (92) 550-525

Név: dr. Koczka Csaba

E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

 

11.7. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

 

11.8. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

 

11.9. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

 

11.10. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

 

12. Szerzői jogok

 

12.1. Miután a www.kerekparguru.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a www.kerekparguru.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

12.2. A www.kerekparguru.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

 

12.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.

 

12.4.Tilos a www.kerekparguru.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a www.kerekparguru.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.

 

12.5. A „kerékpárguru” név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.

 

12.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.

 

13. Adatvédelem

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://www.kerekparguru.hu/adatvedelmi_nyilatkozat_3

 

14. Vonatkozó jogszabályok

 

14.1. Magyarország Alaptörvénye

14.2. Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.)

14.3. Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (eKertv.)

14.4. Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (Eht.)

14.5. A kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcím adatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvény (Kknyt.)

14.6. A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (Reklámtv.)

14.7. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet

 Módosult 2021.01.01                                                                                               SZELLŐ Bt.