Csepel kerékpár a KerékpárGuru legjobb ajánlatával
Tudtad?
Minden kerékpárt:
Ingyen beállítva küldünk
Garancia háztól házig szervíz
32 videó a kerékpár legfőbb tudnivalóiról
Csepel Camping Összecsukható 20" 3 Sebességes Városi Kerékpár
Csepel Landrider 28" 21 Sebességes Férfi Trekking Kerékpár
Csepel Landrider 28" 21 Sebességes Alu Női Trekking Kerékpár
Csepel Landrider 28" 21 Sebességes Férfi Trekking Kerékpár
Csepel Landrider 28" 3 Sebességes Női Városi Kerékpár 2022
Csepel Landrider 28" 3 Sebességes Férfi Trekking Kerékpár 2022
Csepel Camping Összecsukható 20" 3 Sebességes Városi Kerékpár
Csepel Landrider 28" 3 Sebességes Férfi Városi Kerékpár 2022
A Csepel kerékpár egy magyar gyártmányú kerékpárcsalád volt, amit Csepelen, a Csepel Művekben gyártottak. Modelljei közül az összecsukható kemping verzió volt az egyik legsikeresebb.
Története
Miután csak 1927-ben 68 ezer kerékpárt importáltak Magyarországra, a Weiss-gyár felismerte a hazai gyártásban rejlő lehetőséget.
1928. december 12-én kerékpárlicencet vásároltak a grazi Puch Művektől. A Weiss-művek kerékpárjai Csepel márkanév alatt készültek, az első 200 még Grazban. Az alkatrészek közül kezdetben csak a váz, az abroncs, a sárvédő, villaváll és középcsapágyház készült a Weiss-gyárban és az eredeti megállapodásnak megfelelően minden mást az osztrákoktól vettek, de később a bőr és gumi alkatrészeken kívül tulajdonképp minden más Csepelen készült.
Az 1945-ig eltelő időszakban a legtöbb kerékpárt, 91 706 darabot, 1939-ben állították elő. Kezdetben csak egy férfi és egy női kerékpármodellt kínáltak. Az 1932-es vagy 1933-as Weiss-prospektusban már öt férfi, egy női, egy fiú, egy kisgyermek és egy árukihordó modell szerepelt, 1934-ben pedig már összesen 28 kerékpármodellt kínált a gyár. A gazdasági világválság idején, 1932-ben egy időre leállították a termelést a felhalmozódott raktárkészlet miatt.
Ebben az időben részletre is adtak el kerékpárokat és kerékpárversenyek szervezésével népszerűsítették a termékeket.
Néhány Weiss-kerékpár márkanév a 30-as évekből: Corvin, Csepel, Csepel-Ballon, Csepel-Félballon, Csoda, Csoda-Ballon, Diadal, Extra, Fecske, Leányka, Luxus, Pajtika, Rapid, Sparta, Super. (Ballonnak a széles gumijú változatokat nevezték.)
Különösen sikeres volt a Csoda nevű modell; ezt a második világháború után is sokáig gyártották. A kerékpárok ára 1939-ben 120-160 pengő körül volt, ebben az időben egy kubikos 1,2 pengő körül keresett a napszámban.
A rendszerváltás után privatizálták és amerikai befektetőkkel Schwinn-Csepel[3] néven gyártottak kerékpárokat.
Több tulajdonosváltást követően ismét magyar tulajdonba került 2012-ben a tulajdonosi kör pedig úgy döntött, hogy elhagyja a névből a Schwinn nevet. Jelenlegi jogutódja a Csepel Zrt.