Csepel kerékpár a KerékpárGuru legjobb ajánlatával
Tudtad?
Minden kerékpárt:
Ingyen beállítva küldünk
Garancia háztól házig szervíz
32 videó a kerékpár legfőbb tudnivalóiról
Csepel Traction 100 28" 21 Sebességes Férfi trekking kerékpár 2018 Skék 19"
A Csepel kerékpár egy magyar gyártmányú kerékpárcsalád volt, amit Csepelen, a Csepel Művekben gyártottak. Modelljei közül az összecsukható kemping verzió volt az egyik legsikeresebb.
Története
Miután csak 1927-ben 68 ezer kerékpárt importáltak Magyarországra, a Weiss-gyár felismerte a hazai gyártásban rejlő lehetőséget.
1928. december 12-én kerékpárlicencet vásároltak a grazi Puch Művektől. A Weiss-művek kerékpárjai Csepel márkanév alatt készültek, az első 200 még Grazban. Az alkatrészek közül kezdetben csak a váz, az abroncs, a sárvédő, villaváll és középcsapágyház készült a Weiss-gyárban és az eredeti megállapodásnak megfelelően minden mást az osztrákoktól vettek, de később a bőr és gumi alkatrészeken kívül tulajdonképp minden más Csepelen készült.
Az 1945-ig eltelő időszakban a legtöbb kerékpárt, 91 706 darabot, 1939-ben állították elő. Kezdetben csak egy férfi és egy női kerékpármodellt kínáltak. Az 1932-es vagy 1933-as Weiss-prospektusban már öt férfi, egy női, egy fiú, egy kisgyermek és egy árukihordó modell szerepelt, 1934-ben pedig már összesen 28 kerékpármodellt kínált a gyár. A gazdasági világválság idején, 1932-ben egy időre leállították a termelést a felhalmozódott raktárkészlet miatt.
Ebben az időben részletre is adtak el kerékpárokat és kerékpárversenyek szervezésével népszerűsítették a termékeket.
Néhány Weiss-kerékpár márkanév a 30-as évekből: Corvin, Csepel, Csepel-Ballon, Csepel-Félballon, Csoda, Csoda-Ballon, Diadal, Extra, Fecske, Leányka, Luxus, Pajtika, Rapid, Sparta, Super. (Ballonnak a széles gumijú változatokat nevezték.)
Különösen sikeres volt a Csoda nevű modell; ezt a második világháború után is sokáig gyártották. A kerékpárok ára 1939-ben 120-160 pengő körül volt, ebben az időben egy kubikos 1,2 pengő körül keresett a napszámban.
A rendszerváltás után privatizálták és amerikai befektetőkkel Schwinn-Csepel[3] néven gyártottak kerékpárokat.
Több tulajdonosváltást követően ismét magyar tulajdonba került 2012-ben a tulajdonosi kör pedig úgy döntött, hogy elhagyja a névből a Schwinn nevet. Jelenlegi jogutódja a Csepel Zrt.